Veranderingen - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Sandra Peeters - WaarBenJij.nu Veranderingen - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Sandra Peeters - WaarBenJij.nu

Veranderingen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

13 Januari 2014 | Oostenrijk, Kufstein

Hoi lieve volgers,

Voor mijn gevoel is het alweer even geleden dat ik een verslag heb geschreven dus aangezien er een aantal dingen zijn verandert dacht ik toch dat het weer eens tijd werd om een verhaal te schrijven.

In het begin van het nieuwe jaar is Serfaus verandert, het heeft geregend, gestormd en niet te vergeten: we hebben eindelijk verse sneeuw gehad! Het was echt een plaatje! Naast sneeuw hebben we ook erg veel zonnige dagen gehad.
Begin vorige week ben ik weer met een nieuw groepje gestart, opnieuw een Leistungsgruppe 6, helemaal top (tenminste dat dacht ik.....). Mijn groepje bestond uit 11 kinderen (best veel), maar dat was nog niet alles helaas.... Ik had 3 Duitse (super lieve) meiden en voor de rest Russen! Geluk was wel dat de Russen (op 1 na) Engels konden praten.

Maar goed, ik dacht laten we beginnen met de les en we zien het wel. De Russen staan er namelijk om bekend hun eigen mentaliteit te hebben, dus dat beloofde nog wat. En ja hoor, ik was nog geen half uur met de les bezig of ik het begon al. De kids luisterden voor geen meter.... "ik ben een Rus en doe lekker toch wat ik zelf wel " was de mentaliteit van mijn kids. Gelukkig had ik die drie Duitse meisjes die wel heel goed luisterden.
Na heel veel tijd en energie erin te hebben gestoken heb ik de Russen toch weten te overtuigen dat het toch wel heel erg fijn zou zijn als ze zouden luisteren. Opluchting, maar de week was nog niet voorbij.

Dag 2 had ik gelukkig minder kids, 2 Russen heb ik weggegeven aan een hoger groepje en op dag 3 was een meisje opeens bij een privéleraar (helemaal prima want zo had ik minder kids). Ook nog een Rus erbij gekregen maar ook die kon ik snel weer afgeven omdat hij niet in mijn groepje paste qua niveau.

Helaas bleven mijn Rusjes heeeeeeeeel erg slecht luisteren en had ik op een gegeven moment gewoon totaal geen stem meer. Het luisteren was zelfs zo slecht dat ik zelfs 2 keer overhoopt geskied ben door mijn eigen kids (stoppen onder de leraar en op tijd remmen schijnt erg moeilijk voor ze te zijn). Maar gelukkig heb ik het overleefd.
Na veel boos zijn en schreeuwen en weet ik wat allemaal is het me toch een beetje gelukt de kids luisterende te krijgen. We hebben spelletjes gedaan, freestyle gedaan op de piste, naast de piste gegaan en we zijn het funpark in gegaan. Ze vonden het geweldig en ik heb ze gezegd dat als ze zouden luisteren we dit konden blijven doen, en ja hoor, dat hielp!

Uiteindelijk ging de week toch wat sneller en was de vrijdag aangebroken, tijd voor het Abschlussrennen en daarna de prijsuitreiking. Eigenlijk ben ik toch wel een klein beetje trots op de kiddo's (op een na, hij begrijpt nog steeds niet hoe hij moet skiën). De ouders vonden het helemaal geweldig en ik kreeg van een vader te horen dat ik de beste skijuf was. Altijd leuk om zoiets te horen. De kinderen lachten me toe en vertelden dat ze een geweldige week hadden gehad (ik blij natuurlijk dat ze ondanks mijn geschreeuw toch een topcursus hebben gehad). Dikke fooi gekregen van iedereen en een ticket naar Mallorca (eerst even zien of dit echt gaat gebeuren).

Na de prijsuitreiking was het tijd om te gaan, de koffers waren gepakt en ik was helemaal klaar voor vertrek.
Een paar van jullie hebben het al meegekregen, maar voor die wat het nog niet weten, ik ben verhuisd naar een ander skigebied.
In Serfaus was het allemaal enorm massaal en onwijs onpersoonlijk, ik kon er totaal mijn plek niet vinden en ik vond dat het tijd werd daar weg te gaan. Dus besloten om lekker richting de familie te gaan, naar een kleinere skischool, en daar nog verder te genieten van de weken die ik nog over heb hier in Oostenrijk.

Inmiddels zit ik dus al lekker bij familie en mag volgende week beginnen met werken. Ik ga werken voor een kleinere skischool, ze hebben maar 20 leraren in dienst (klinkt al heel anders en gezelliger als de 350 in Serfaus). Het vertrek naar de familie heeft me onwijs goed gedaan, ik begin me langzaam op mijn plek te voelen en ik kijk er naar uit om met een frisse start te beginnen bij een nieuwe skischool.

Voor nu zijn jullie op de hoogte en ik zal snel een nieuw verslag plaatsen waarin jullie kunnen lezen hoe het me hier bevalt.

Heel veel knuffels en liefs uit Oostenrijk!

  • 13 Januari 2014 - 11:55

    Desiree:

    Héél veel succes op je nieuwe plekkie!!! xxx

  • 13 Januari 2014 - 16:37

    Josephine:

    Heey Sandra! Erg he, die Russen.. Ik had precies hetzelfde!! Heel veel plezier in je nieuwe werkplek, het gaat ook vast goedkomen :) Groetjes, Josephine

  • 13 Januari 2014 - 17:55

    Ria Steeghs:

    Hoi Sandra,

    Wat leuk te horen dat je een goede skijuf bent zeg,heeft zich toch alles geloond.
    Mij lijkt een kleinere groep ook veel knusser en persoonlijker als die grote in serfaus,ik denk dat dit je wel beter gaat bevallen.
    Wat een eigenwijze russen blijken dat te zijn zeg,maar je hebt het toch gefikst,goed zo.
    Leuk dat je nu bij familie bent,voelt toch wel wat beter he zo ver van huis.
    Nog een aantal weken en dan mag je weer naar het vertrouwde nederlandje toe.
    Ik wens je nog heel veel plezier en nog veel meer succes toe,tot weer ziens,
    groetjes Peter en Ria

  • 13 Januari 2014 - 17:55

    Sandra Peeters:

    Hey Desiree en Josephine!

    Bedankt voor jullie berichtje!
    Die Russen waren idd vreselijk haha!

    Xx

  • 13 Januari 2014 - 17:59

    Sandra Peeters:

    Hoi Ria!

    Bedankt voor je lieve bericht. Uiteindelijk heeft alles goed uitgepakt inderdaad. Ik denk ook dat een kleiner bedrijf mij goed zal doen, we gaan het zien.
    Die Russen waren niet alleen eigenwijs maar ook enorm irritant.....
    Bij familie voelt het 1000maal beter. Die aantal weken duren nog wel effe, haha! Eerst even afwachten en hopen dat er weer sneeuw bij gaat vallen hier.

    Tot gauw!

  • 13 Januari 2014 - 21:10

    Karin Haas:

    Ha kind,

    wat goed van je, zomaar een groep buitenlanders...... ik weet gewoon dat je dit ligt, het lesgeven. Jammer dat je vervelende kids had. Die kom je over de hele wereld tegen.
    hoop dat je nu beter op je plek bent en wat kunt ontspannen.

    ik blijf je volgen
    liefs, mami

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Kufstein

Sandra

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 4646

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: