Het nieuwe jaar - Reisverslag uit Serfaus, Oostenrijk van Sandra Peeters - WaarBenJij.nu Het nieuwe jaar - Reisverslag uit Serfaus, Oostenrijk van Sandra Peeters - WaarBenJij.nu

Het nieuwe jaar

Blijf op de hoogte en volg Sandra

02 Januari 2014 | Oostenrijk, Serfaus

Hoi lieve allemaal!

Allereerst natuurlijk de beste wensen aan iedereen en veel geluk en gezondheid in het nieuwe jaar!

In het mooie Oostenrijk verloopt alles wel prima. Ik ben inmiddels al een aantal dagen aan het werk en het bevalt me goed. In de eerste week heb ik een groepje kinderen gehad van niveau 6. Dit is voor iemand met een Anwärter-diploma redelijk zeldzaam aangezien je normaal alleen groep 7,8 en 9 mag lesgeven (in dit geval is groep 1 het beste en groep 9 zijn de echte beginners). Dus de eerste week begon al erg goed!
Ik begon met 7 geweldige kinderen en op de tweede dag kwamen er nog 2 bij. Het was echt heel erg gezellig en ik heb heel wat kilometers met ze kunnen maken! Niet alleen kilometers met ze gemaakt maar ook heel veel lol en plezier gehad.
Aan het einde van de week had ik nog maar 4 kinderen in mijn groepje zitten die ook mee hebben gedaan aan het Abschlussrennen, ze hebben het echt super gedaan en ik ben dan ook echt trots op ze! In de avond al meteen de eerste ceremonie mogen meemaken, ook dit was geweldig (heb ook mijn eerste fooi gekregen).

Toen was het tijd voor weekend, maar ik had geen vrij. Ik mocht zaterdag ook werken, had privéles van een meisje wat al erg goed kon skiën en graag korte bochten wilde leren. Het was een geweldige dag met wederom erg veel kilometers. Helaas ben ik die dag wel hard gevallen.
Op zondag kreeg ik een nieuw groepje, groep 5 kreeg ik nu! Ik was helemaal blij, alleen duurde de blijdschap niet lang aangezien ik na 1 uur skiën mijn voet bijna niet meer kon bewegen. Mijn baas heeft me naar de dokter gestuurd om dit na te laten kijken en ik heb helaas mijn geweldige groepje weg moeten geven.....
Na 10 minuten bij de dokter te hebben gezeten en €100 lichter te zijn, is er dus uitgekomen dat ik een skischoenrand blessure heb. Erg vervelend en vooral pijnlijk, en duurt lang voordat het genezen is. Maar we bikkelen gewoon door!
Op maandag en dinsdag nog een gezin privéles gegeven en woensdag heb ik 2 kinderen privéles gegeven. Ook hier weer veel meters gemaakt met flink tandenbijten. Inmiddels heeft de baas mij een paar dagen vrij gegeven omdat hij vond dat ik na 11 dagen werken rust had verdiend en hij vond dat ik maar even bij moest komen en rust moest houden vanwege de blessure, hij wil me namelijk zondag toch wel weer heel graag inzetten. Dit is natuurlijk wel fijn om te horen dat hij me weer in wil zetten.

In de tussentijd is er ook nog best wat sneeuw gevallen, werd tijd! Op eerste kerstdag is het begonnen! Eindelijk sneeuw! Het is in de avond begonnen en het heeft op 2de kerstdag de hele dag door gesneeuwd! Wat een pret! De kinderen vonden het geweldig en de bruine vlekken en de stenen verdwenen langzaam onder de sneeuw. In de nacht van zaterdag op zondag heeft het ook nog flink gesneeuwd dus inmiddels hebben we al een halve meter verse sneeuw! Werd hartstikke tijd. De bruine vlaktes zijn omgetoverd tot het mooie witte landschap! Genieten!

Op oudjaarsavond zijn we met heel veel skileraren de fakkeltocht gaan doen. We zijn over de rode piste naar beneden gegaan met fakkels (een rode piste in het donker die een beetje ijzig en niet geprepareerd was, was wel apart). We hebben 2014 gevormd in zijn daarna in formatie naar beneden geskied. In het dal zagen we overal flitsen van camera's, erg mooi gezicht. Er was ook vuurwerk waar ik niet veel van heb kunnen zien aangezien we naar beneden aan het skiën waren. Na de tocht kwamen we beneden aan en liepen we met z'n alle door het dorp, heel veel klappende mensen langs de kant, geweldig gevoel! In de avond natuurlijk de lokale bar in gegaan om het te vieren en door te brengen met elkaar.

Inmiddels heb ik denk ik alles wel verteld en weet ik niet meer heel veel te vertellen. Ondanks dat ik thuis natuurlijk heel erg mis, bevalt het werken me prima en heb leuke mensen om me heen.

Dus voor nu zeg ik: alvast een fijn weekend en tot snel allemaal!

Liefs

  • 02 Januari 2014 - 18:19

    Ahina:

    Geweldig Sandra, maar let ook op jezelf, want van je voeten moet je het wel hebben. Dat nachtskiën, is nog vervelender als je nachtblind bent, ik had toen het gevoel op de maan te zijn, vooral met zo'n verijsde baan, brrr.

    Maar mooi om te lezen dat het je allemaal goed af gaat. Hoe is het met heimweegevoel ?

    Nou ik blijf volgen, en die foto's af en toe zijn geweldig !

    Lieve groet,
    Ahina

  • 02 Januari 2014 - 18:24

    Sandra:

    Hoi Ahina!

    Wat een lief bericht! Ik zal zeker goed op mezelf letten, daarom heb ik nu ook een paar dagen rust. Skiën in het donker is zeker vervelend als je nachtblind bent, maar het ging best goed, ben best trots op mezelf!

    Met het heimweegevoel kan beter, heb het meer als ik eigenlijk gedacht had, maar dat komt wel goed. Heb de bergen om me heen die me een beetje helpen, hihi!
    Leuk dat je me blijft volgen.

    Tot gauw!
    Lieve groet terug

  • 02 Januari 2014 - 19:58

    Ritch En Ingrid:

    Hoi Sandra,

    alweer een leuk verslag, zo zijn we ook een beetje bij je!! Fijn dat alles om je heen wit is, zo hoort het ook! Leuk voor je dat de jeugd ook enthousiast is.

    Let maar goed op je zelf en verzorg de pootjes maar goed, je zult ze nog ongeveer 70 jaar nodig hebben haha....

    Voor de rest: Zet hem op......heimwee gaat vanzelf over....jullie hebben tenminste Skype, wij moesten vroeger een uur in de regen in de rij staan bij een telefoontoestel haha......als je terug bent heb je weer heimwee naar de bergen!!

    Heel veel plezier!!

    Knuffels, Ingrid en Ritch

  • 02 Januari 2014 - 20:05

    Sandra Peeters:

    Hoi lieve schoonouders!

    Bedankt voor jullie lieve berichtje!

    Ik zal heel goed op mijn pootje letten, heb niet voor niets even rust nu.
    Ben inderdaad ook heel blij dat we skype hebben, kost niks en zo ben je toch een beetje bij elkaar.
    Als ik terug ben zal ik zeker heimwee naar de bergen krijgen, maar dat is toch anders, haha!

    Knuffels terug voor jullie!

  • 06 Januari 2014 - 10:30

    Karin Haas:

    Dag Sandra,

    Heel mooi verslag, zeg. Wat goed dat je les kunt geven aan wat gevorderden. Verhoogt je eigendunk, toch.
    Hoop dat t nu wat beter gaat met je blessure en dat je veel gezellige mensen krijgt in je groep. Hoe staat t met t Russisch? Brischinski baschalsta............

    liefs, mutti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Serfaus

Sandra

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 4635

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: